Επιπλέον, disruption theory και μικροκινητικότητα, μικροαυτοκίνητα, τι αγόρασε η Μπογκοτά με τους ποδηλατοδρόμους, πυκνοκατοίκηση και παραγωγικότητα, αόρατες Ελληνίδες
Με αφορμή την τελευταία παράγραφο της εισαγωγής σας, και επειδή συμμερίζομαι απόλυτα τους προβληματισμούς και επιθυμίες που εκφράζετε, μπορείτε να προτείνετε κάτι (πχ σε κάποιο επόμενο κείμενο σας) πιο πρακτικό που θα μπορούσαμε να κάνουμε όσοι/ες θέλουμε να συμμετάσχουμε στην αλλαγή της Αθήνας όπως περιγράφετε; Για παράδειγμα, υπάρχει σκέψη για κάποια πρωτοβουλία, δημιουργία ομάδας πίεσης, κάποιος τρόπος να οργανωθούμε και να δραστηριοποιηθούμε; Νομίζω αν κάποιος/α κάνει μια συγκεκριμένη αρχή, θα υπάρξουν αρκετοί/ες που θα συνδράμουν ενεργά. Το αν θα έχει κανένα αποτέλεσμα, βέβαια, είναι άλλο θέμα. Πιθανότατα να μην καταφέρναμε απολύτως τίποτα. Αλλά έστω να προσπαθούσαμε, οργανωμένα, συλλογικά, σοβαρά και επίμονα. Ευχαριστώ, και επί τη ευκαιρία συγχαρητήρια για τα εξαιρετικά σας δισεβδομαδιαία ενημερωτικά κείμενα και την συνέπεια σας. Άρης.
Γεια σου Άρη! Σε ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση και το χρόνο σου. Νομίζω πως αξίζει να μαζέψω ιδεές και παραδείγματα για μια ολοκληρωμένη απάντηση σύντομα. Μέχρι τότε το βασικό είναι στο θεωρητικό επίπεδο να αναγνωρίζουμε και να κάνουμε και άλλους να αναγνωρίζουν ότι η κατάσταση μας δεν είναι ένα αναγκαστικό αποτέλεσμα τυχαίων γεωγραφικών και ιστορικών συνθηκών αλλά μια κατάσταση η οποία έχει δημιουργηθεί από δικές μας επιλογές για την οποία υπάρχουν επιβεβαιωμένες λύσεις και στο πρακτικό κομμάτι, να διεκδικούμε τα δικαιωματά μας ως πεζή εκπαιδεύωντας παράλληλα τους οδηγούς και να μην επιβαρύνουμε περαιτέρω με αχρείαστη χρήση αυτοκινήτου. Σε αυτό που αναφέρεις, σίγουρα υπάρχουν πολλές 'tactical urbanism' ομάδες στο εξωτερικό που κάνουν ουσιαστικές δράσεις. Και το συγκεκριμένο κομμάτι μπορεί να μην οδηγήσει σε τίποτα, μπορεί όμως να οδηγήσει και στα πάντα αν οι συνθήκες το ευνοήσουν https://www.theguardian.com/cities/2015/may/05/amsterdam-bicycle-capital-world-transport-cycling-kindermoord
Με αφορμή την τελευταία παράγραφο της εισαγωγής σας, και επειδή συμμερίζομαι απόλυτα τους προβληματισμούς και επιθυμίες που εκφράζετε, μπορείτε να προτείνετε κάτι (πχ σε κάποιο επόμενο κείμενο σας) πιο πρακτικό που θα μπορούσαμε να κάνουμε όσοι/ες θέλουμε να συμμετάσχουμε στην αλλαγή της Αθήνας όπως περιγράφετε; Για παράδειγμα, υπάρχει σκέψη για κάποια πρωτοβουλία, δημιουργία ομάδας πίεσης, κάποιος τρόπος να οργανωθούμε και να δραστηριοποιηθούμε; Νομίζω αν κάποιος/α κάνει μια συγκεκριμένη αρχή, θα υπάρξουν αρκετοί/ες που θα συνδράμουν ενεργά. Το αν θα έχει κανένα αποτέλεσμα, βέβαια, είναι άλλο θέμα. Πιθανότατα να μην καταφέρναμε απολύτως τίποτα. Αλλά έστω να προσπαθούσαμε, οργανωμένα, συλλογικά, σοβαρά και επίμονα. Ευχαριστώ, και επί τη ευκαιρία συγχαρητήρια για τα εξαιρετικά σας δισεβδομαδιαία ενημερωτικά κείμενα και την συνέπεια σας. Άρης.
Γεια σου Άρη! Σε ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση και το χρόνο σου. Νομίζω πως αξίζει να μαζέψω ιδεές και παραδείγματα για μια ολοκληρωμένη απάντηση σύντομα. Μέχρι τότε το βασικό είναι στο θεωρητικό επίπεδο να αναγνωρίζουμε και να κάνουμε και άλλους να αναγνωρίζουν ότι η κατάσταση μας δεν είναι ένα αναγκαστικό αποτέλεσμα τυχαίων γεωγραφικών και ιστορικών συνθηκών αλλά μια κατάσταση η οποία έχει δημιουργηθεί από δικές μας επιλογές για την οποία υπάρχουν επιβεβαιωμένες λύσεις και στο πρακτικό κομμάτι, να διεκδικούμε τα δικαιωματά μας ως πεζή εκπαιδεύωντας παράλληλα τους οδηγούς και να μην επιβαρύνουμε περαιτέρω με αχρείαστη χρήση αυτοκινήτου. Σε αυτό που αναφέρεις, σίγουρα υπάρχουν πολλές 'tactical urbanism' ομάδες στο εξωτερικό που κάνουν ουσιαστικές δράσεις. Και το συγκεκριμένο κομμάτι μπορεί να μην οδηγήσει σε τίποτα, μπορεί όμως να οδηγήσει και στα πάντα αν οι συνθήκες το ευνοήσουν https://www.theguardian.com/cities/2015/may/05/amsterdam-bicycle-capital-world-transport-cycling-kindermoord